A' haza minden előtt

Nolblog Saját blogom Segítség

Feltöltök

blogolok videót képet hangot

Hogy merészeli maga, Benkő Tibor (vezérezredes, vezérkari főnök) azt állítani, hogy a magyar katonák, a 2. magyar hadsereg katonái, akiket papírtalpú bakancsban, használhatatlan felszereléssel, fogatolt, első világháborús ágyúkkal és tarackokkal felszerelt tüzérséggel (dögrovásra ítélt lovakkal, persze abrak nélkül) küldtek Hitler Adolf oldalán harcolni a Szovjetunió ellen, „bátorsággal, hősiességgel és helytállással teljesítették feladatukat” 70 évvel ezelőtt a Don-kanyarban? Hogy merészeli maga azt állítani, hogy a Don-kanyar „a honvédség Mohácsa” volt?

Lásd az Orbán-rezsim közleményét ITT.

Talán - mint annak idején a hódító oszmán hadak Mohácsnál - megtámadott minket a Szovjetunió, és hősiesen elbuktunk a túlerővel szemben? Az a Szovjetunió, amelyik éppen a háború előtt történelmi bűnbánattal adta vissza az 1848-49-es - a cári Oroszország által levert - liberális forradalom és szabadságharc hadi zászlóit?

Hogy merészeled te, édes Lacikám (L. Simon László, államtitkár), azt állítani, hogy „Ennek az emlékhelynek a honvédelem fogalma mellett a hazaszeret is fontos hívószava”. Milyen hazaszeretet tudja megmagyarázni a magyar partizánvadászok világszerte (mínusz Magyarország) ismert kegyetlenkedéseit Ukrajnában és Oroszországban (mindközönségesen a Szovjetunióban), a hazájukat védő hazafiakkal szemben? Tudom, és a baltás gyilkos Azerbajdzsánnak való kiadatása óta mindenki tudja, hogy nálatok a Gazda bankszámlája felülír minden isteni (mózesi) és emberi morált, de muszáj-e az aljasságotokat, a magyar néppel szembeni megvetéseteket az adófizetők pénzén közhírré tenni?

És maga, Szakály Sándor (horthysta történész), valóban úgy gondolja, hogy „a Kárpát-medencében 1100 éve él egy nemzet, amelynek kötelessége nemzeti múltjára emlékezni és kötelessége mindazokról megemlékezni, akik tettek arról, hogy a következő 1100 évben is éljen nemzet e földön”? Hogyan meri maga dicsérni a magyar nemzet máig, az Orbán-kormányig tartó békétlenkedését a monarchia utódállamaiban élő – jórészt multietnikus – nemzetekkel szemben, és ezt a revansista fílinget 1100 éves túlélésnek, nem nemzeti öngyilkossági kísérletnek nevezni?

A maguk rendszere, a ti rendszeretek semmivel sem különb, mint a Horthyé, a Rákosié vagy a forradalmat megtorló Kádáré. És magukat, titeket még az sem ment, hogy náci vagy komcsi diktátorok követeléseinek engedtek. Maguk, ti saját jogon vagytok ilyen nemzet-, isten- és emberellenesek. El fognak, el fogtok tűnni – rendszeretekkel együtt – a lapalji jegyzetek szemétdombján.

 

Rossz volt a bemásolt videofelvétel, ezért inkább egy linket adok: http://www.youtube.com/watch?v=tpEmjanii8s

A Don-kanyar felől, halál szele söpör.
Fülem mellett golyó sziszeg: hideg, hideg, hideg!

A bunker oldalát ma bomba törte át.
S ha rád kiált a cimborád: tovább, tovább, tovább!

A szél, hordja széjjel, álmunk az éjjel: megfagyott.
A hóban süppedünk el. Miért jöttünk el? - már nem tudom.

Ha vannak angyalok, nem járnak erre most.
Csak ördögök tüzelnek ránk: vivát, vivát, vivát!

Ha élne még anyám, s volna házam, s hazám?
Ha várna még a kedvesem: minek? minek? minek?

A szél, hordja széjjel, álmunk az éjjel: megfagyott.
A hóban süppedünk el. Miért jöttünk el? -már nem tudom.

De messze még a nyár, a fagyhalál kaszál.
A szívemben csak jégcsapok: talán ma meghalok.

A Don-kanyar felől halál szele söpör.
Fülem mellett golyó sziszeg: hideg, hideg, hideg!

1
7 Jelentkezz be a szavazáshoz!

Hozzászólások

Eddig 46 komment érkezett ()

1. jehu
2013. 01. 12. 20:10

Hihetetlenül szemét emberek.

2. Virág elvtárs s.k.
2013. 01. 12. 20:11

Kétlem, hogy a Bata által 1917-ben leszállított papírtalpú bakancsok még 1941-ben rendszeresítve voltak........

3. Virág elvtárs s.k.
2013. 01. 12. 20:12

1. igen.....maguk

4. erlauer (szerkesztő)
2013. 01. 12. 20:17

Aljas, nemzetellenes, bűnöző kormányunk van.

5. navigator
2013. 01. 12. 20:27

Mocsok mocsok hátán. Jön vissza a cifra úri világ. Az alattvalós, kegyelmes uramos. Amelyet a nyugat-európai kultúra már vagy ezer éve elkezdett meghaladni.

6. Imitt-amott
2013. 01. 12. 20:39

Sajnos én is néztem/hallgattam a hírt....Vérlázító volt...de tényleg :(

Méghogy hősiesség? Hogy lehet ilyen körülmények, előzmények és döntések sorozata után hősiességről beszélni és példaként állítani bármely kor katonája elé? Azokban a napokban, a csak Hitler parancsára bevethető páncélosok túl hosszú ideig nézték tétlenül a tragédiát. Túl hosszú ideig ahhoz, hogy meg lehessen bármikor is bocsátani - többek között - ezt is. Vagy a munkaszolgálatosok szenvedését, halálát? Ne mááá... borzasztó ez....

7. vektorviktor
2013. 01. 12. 20:46

Igaz.
És most?
És most mi keresnivalója van magyar katonának Afganisztánban?

8. erlauer (szerkesztő)
2013. 01. 12. 21:09

Egy kicsit más a helyzet. Ma csak önkéntes, hivatásos katonaság létezik. És sem a magyarok, sem az amerikaiak nem akarják meghódítani Afganisztánt. A fő harc a terrorizmus ellen folyik.

9. Osszián
2013. 01. 12. 21:12

Országrontók, nemzet, isten és emberellenesek.

10. lusta
2013. 01. 12. 22:10

Lassan kiderül, hogy a történelem hamisításában is verhetetlenek.

11. erlauer (szerkesztő)
2013. 01. 12. 22:19

Abban igen, de egyébként verhetők.

12. jehu
2013. 01. 12. 22:55

A HM államtitkára szerint nem elég emlékezni, ki kell mondani: nemcsak idegen érdekekért, hanem hazájuk védelmében is haltak meg a távoli harcmezőkön...
Mocskos strici.

13. corvin
2013. 01. 13. 5:24

Nyomorult suttyó társaság. Nem mondom, hogy parasztok, mert azok rendes emberek, ezek nem, ezek bűnözők.

14. Árpapa
2013. 01. 13. 7:28

Úgy "merészeli", hogy visszatérnek az 1944 - es állapotokhoz, és ezt komolyan gondolják, mindent ki fognak törölni ami közte volt 1990 - ig.
Aztán lehet, hogy ők lesznek eltörölve.

15. maxval bircaman HFJDFHCJ
2013. 01. 13. 8:20

Azért ez nincs teljesen így, a szöveg kulcsmondata "nem szabad összemosnunk az akkori politikai szándékot a frontra küldött katonák akaratával".

16. stumbek
2013. 01. 13. 8:38

Igaza van a cikkirónak! A hozzászolók a jelenlegi rezsim abszolut kiszolgálói és annak érdekében és minőségében nyilatkoztak.Lehet keseregni a 2.hadsereg pusztulásán,de nem szabad elfelejteni és megjegyzés nélkül hagyni a Horthy rezsim felelősségét is elmondani.Mert ez a háboru részünkről hóditó háboru volt,senki nem kötelezett bennünket arra,hogy résztvegyünk benne! Részünkről ez egy támadó,igazságtalan háború volt,sajnálatos és felesleges véráldozatokkal! Amúgy pedig nagyon ellentmondásosnak és visszataszitónak tartom azt,hogy a pákozdi emlékhelyen egybemossák a magyar katonai múlt és tettek emlékezetét! 1848 szabadságharc volt egy megszálló,elnyomó rezsimmel szemben,a II.Világháboru pedig az általunk is elkövetett bűnők háborúja volt! Nekem ez a kettő nem megy együtt!! Nem tudok fejet hajtani ezen a helyen...

17. harunalrasid
2013. 01. 13. 9:09

virág et:
ha már a szemét emberekről beszélünk, jobb lenne, ha hallgatnál. az első sorból ne kiabáljon senki a másik oldalra.
csak neked, csak most, csak itt: a bata lehet, hogy akkor szállított be, de, mint tudod, minden seregben van kihordási idő, minek utána, ha elhasználódott, ha nem, lecserélik. ennek okán valóban nem lehetett már 1941-ben forgalomban. a mellett, nem is akkor volt velük probléma.
a 2. magyar hadsereget ugyanis 1942-ben állították fel, és 1943-ban vetették be a don-kanyarban, ahol igen rövid idő alatt gyakorlatilag felmorzsolódott.
ehhez rendesen besegítettek a csapatcsendőrök is, akik a fegyvertelenül a frontról visszatántorgó honvédeket tucatszám lőtték agyon, egészen odáig, míg egy tiszt fel nem világosította parancsnokukat, hogy azért nincs fegyverük, mert az elégtelen ellátás okán az átadták az őket leváltó egységeknek!
virág, nem tudom eldönteni, te helyből vagy ilyen aljas, vagy keményen gyúrsz rá?
vagy csak simán sötét vagy, mint egy tárna, üzemen kívül?

18. erlauer (szerkesztő)
2013. 01. 13. 9:09

Max, csak éppen ez a kulcsmondat úgy tesz, mintha ismerné a vágóhídra küldöttek, mintegy százezer ember akaratát.

19. harunalrasid
2013. 01. 13. 9:11

12. jehu
2013. 01. 12. 22:55
hazája érdekében, a don-kanyarban. hát persze.
nomármost, ez a vezérkari főnök ideológiai szintje.
milyen lehet az alárendelteké?

20. barbon
2013. 01. 13. 9:12

A papírtalpú bakancs az I. Világháború terméke volt, épp a hazájukat és katonáikat a profit oltárán feláldozó mocsok banda terméke. A II. Világháborúban még a németek is gyakran fogatolták a tüzérséget és a szállítást, tehát nem igaz, hogy katonáink nem voltak a kor átlag hadseregének a fegyvrzete birtokában. Talán tetszene a lengyel lovasságot megemlíteni, akik páncélelhárításra alkalmatlan I. Vh-s tarackok fedező tüzében lovas rohamot indítottak páncélosok ellen. Na az volt a bűn a vezetés részéről.
Katonáink hősiesen helytálltak és elvesztek a háborúban, mert trianonban olyan gyalázatos békét kényszerítettek ránk, ami egyenesen idáig vezetett. Horthy a magyarságért és a nemzetért kiállva a legjobbat tette, amit az akkori információk alapján tehetett. Hős és nagy formátumú államférfi volt, nem említeném a gyilkos Rákosival egy napon!

21. erlauer (szerkesztő)
2013. 01. 13. 9:28

Barbon, nincs igazad. Erdély már évszázadok óta román többségű volt, és a Tiszák durva asszimilációs politikát folytattak mind a románokkal, mint a felvidéki szlávokkal (szlovákokkal) szemben. Erdély ÖNKÉNT is csatlakozott a királyi Romániához, nemcsak a trianoni béke következtében.

22. onagyz
2013. 01. 13. 9:34

Nem indul a kisfilmed.

23. barbon
2013. 01. 13. 9:41

21.
Mi magyarok engedtük be őket és erre elvették a hazánk egy részét. Nem is szólva arról, hogy jóval többet elvettek, mint amennyit belaktak. Ráadásul szörnyű módon bántak a leigázott magyarsággal. Ez nem igazságos és azt sem felejthetjük el, hogy egy náció, ha valahol többségben lesz, nem veheti el automatikusan az adott területet. Ez hamis érvelés és az igazság tartalma is csak részleges. Amennyiben viszont így látod, akkor szépen menjen mindenki innen haza, aki nem magyar, hiszen nem akarunk ebből a kis területből többet feláldozni! Erre persze megint sztereotív választ adnak a liberálisaink!

24. maxval bircaman HFJDFHCJ
2013. 01. 13. 10:28

23.

"egy náció, ha valahol többségben lesz, nem veheti el automatikusan az adott területet"

Automatikusan valóban nem. De ha esély lesz az elvételre, élni fog vele. Miért maradt volna a román többségű Erdély magyar irányítás alatt? Az első adandó lehetőséggel élt a román többség - ennyi az egész.

25. marja
2013. 01. 13. 10:50

.

26. barbon
2013. 01. 13. 11:03

24.
Persze, hogy elveszik a területet az első adandó alkalommal, viszont így nem nevezhetjük őket államalkotó tényezőnak, csak államrombolónak. Ebben az esetben viszont egy nem magyar sem kell nekünk, mert ahogy írtad, nemzetbiztonsági kockázattá válnak! Tetszik, mikor valaki a saját dugájába dől! :-)

27. kormos
2013. 01. 13. 11:08

erlauer, van az úgy, hogy egyetértünk.

Bennem is szikrázik a düh.
Apám mindközönséges honvédként részt vett ezen a kiránduláson.
Ő hazajutott, a legjobb barátja ottmaradt.
Apám rohadtul nem akart odamenni.
Végigkínlódta a visszavonulást, jórészt gyalog, sokszor mínusz negyven fokban, sok szerencsével.
Ő túlélte, de soha nem volt egy jó szava azokról, akik odaküldték.

Hogy merészel egy ilyen sz@rházi apám - és a többiek- akaratáról beszélni? Tán ismeri?
Mert én igen.

28. erlauer (szerkesztő)
2013. 01. 13. 11:14

Kedves Kormos, az én apám is katona volt a háború végén, de akkor már a front Romániában húzódott. Ezzel együtt nem úszta meg sem a sebesülést, sem a hadifogságot. Mondanom sem kell, gyűlölte Horthyt.

29. maiman
2013. 01. 13. 11:28

Jó írás, gratulálok!

Merészeli, mert most mindent lehet, gondolja.
Rosszul.
Távozniuk kell, minél előbb!!

30. délimaci
2013. 01. 13. 11:30

Itt van hogyan viselkedtek a patkányok a várban, a kitöréskor.
Milyen részletesen magyarázza a csendőrtiszt az utlsó csatlósként a civil ruhába búvás művészetét!
nemzethir.gportal.hu/gindex.php
Ezk akarják szarbahúzni az országot ma is!

Amúgy tényleg felháborító összemosni a szabadságharcot a szégyenletes szervilizmussal!

31. délimaci
2013. 01. 13. 11:43

Az idézett linkben szerepel egy kis részlet, amiben másodtartalékosok bevetéséről intézkednek, akiknél a kiképzés kb annyi, hogy fogd a puskát és tüzelj! (Másszóval tartsatok ki még átöltözök)
Az egyik nagybátyám alig 18 évesen így került behívásra, és el is odaveszett a harcokban.

Egy ansaldó harckocsis sebesülése, amit a háború előtt is babakocsinak gúnyoltak, és állítólag már nem vetették be, de a csendőrség mégis használta.
A cikket pedig úgy kezdik, hogy a munkaszolgálatosok vezették az oroszokat....
Érdekes milyen mennyiségben jön ma elő a történelemhamisítás.

32. maxval bircaman HFJDFHCJ
2013. 01. 13. 12:20

"Ebben az esetben viszont egy nem magyar sem kell nekünk"

Magyarországnak jogában áll nem adni letelepedési engedélyt nem EU-s külföldieknek.

33. Tollminátor
2013. 01. 13. 15:48

barbon!
A lengyel lovasság direkt módon sosem indított támadást német harckocsik ellen... Az általad idézett roham egyszerűen marhaság...

34. barbon
2013. 01. 13. 15:55

logout.hu/cikk/huszarok/teljes.html

Biztos így van, ha te mondod Tollminátor!

35. Tollminátor
2013. 01. 13. 16:38

Barbon!
Ismétlem, legenda, aminek még Wajda is bedőlt, vagy ha nem, így akart heroizálni. Erre számos helyen találhatsz utalást. A lovasságot felderítés céljából, lóról szállva gyalogosokként is harcba vetették, de semmiképp harckocsik, esetleg páncélozott gépkocsik ellen... A fordítottja már igaz: német harckocsik a német gyalogságot aprító lengyel lovasságot támadták.

36. lusta
2013. 01. 13. 22:35

Bar4bon!
Valóban láthatóak a lengyel lovassági rohamok a német páncélosok ellen. Az akkori krónikák mindezt ugye rögzítették, csak a valósághoz semmi köze sem volt. Gyorsan tegyük hozzá, hogy csak a német és az olasz tudósítóktól tudunk ilyesmiről. Mint később kiderült a göbbelsi propaganda lényege volt, a németek technikai fölényét szolgált bemutatni.

37. lusta
2013. 01. 13. 22:39

21. erlauer (szerkesztő)
Erdély esete egyébként is tanulságos. A románok tömegesen a XVII. század végén kezdtek Erdélyben tömegesen megjelenni. Sajnos II. Rákóczi György kissé elhibázott politikája miatt.

38. lusta
2013. 01. 13. 22:56

Barbon
A propaganda filmet 1941-ben forgatták, aholis a lengyel lovasságot szlovák statisztákkal pótolták. A filmet Bertram Hans rendezte és a címe Kampfgeschwader Lützow volt. Egyébként volt egy kis valós alapja is, de a történet nem egészen úgy volt, ahogy ezt a későbbi propaganda beállította. Ha kíváncsi rá, leírhatom, de most épp nem ez a téma.

39. erlauer (szerkesztő)
2013. 01. 14. 6:31

Az egyesült Európában már nincsenek (nem lesznek) politikai határok, tulajdonképpen már most is alig vannak. Csakhát sajnos az Orbán-kormány miatt mi ebből valószínűleg kimaradunk majd.

40. ZorróAszter
2013. 01. 14. 7:58

Kedves Erlauer!

Nem egészen értem a dühét. Benkő tábornokénál sokkal vitathatóbb értékelések is elhangzottak már húsz év alatt.

Mit vár, hogyan beszéljen egy magyar tábornok hetven éve elesett magyar katonákról?

Nem az SS-t vagy a nyilasokat dicsőítette. És mintha a politika vagy a katonai vezetés felelősségét sem kérdőjelezte volna meg.

41. molson
2013. 01. 14. 8:57

37. lusta
Azért a románok (akkori nevükön vlachok (ez lett az oláh szó)) erdélyi betelepülése már Nagy Lajos alatt megkezdödött . Ezen népcsoport a mai délbulgária területéről, a törökök elől menekülve jött be erdélybe. Nos és most válik igazán érdekessé a történet. Tudni kell , az akkori idökben egy falu értékét a benne lévő lakosok (jobbágyok) adták. Ezért a legkülönbözöbb technikákkal próbáltak a földbirtokosok dolgos kezeket szerezni falvaikba . Például a hajdani Lengyelo.keleti felébe tatár foglyokat telepítettek le (ma is meg van ezekben a folklorisztikus emlék). Szóval az erdélyi földbirtokosok kapva kaptak az ujonnan jövö munkaerön. Csak hát a Magyar Királyság más területein regnáló urak a "piaci" verseny torzulása miatt erösen lobbiztak Lajosnál . Lajos -kit Nagy előnévvel tiszteltünk meg- ezért a betelepülő románoknak saját "önkormányzatot" biztosított az un. kenézségek megalakításával. Sajnos arra nem gondolhatott , hogy az ország vezetésében utódjainak számítók ilyen férgek lesznek és , leszarva a szentistváni intelmeket , és nem az ország összes lakójának jólétén , hanem valamiféle misztikus ösmagyarságjogra hivatkozva , csak egyetlen egy etnikum számára teszik ezt. És ezzel lerombolva mind a szentistváni , mind Nagy Lajosi államot.

42. agro
2013. 01. 14. 12:47

Énszerintem, régen (vagy 20-25 évvel ezelőtt) egy hevesi néni mondta ki az igazságot, mikor a magyar katpnák hősi harcairól kérdezte a riporter.
Ő azt mondta, hogy akkor a hősök az asszonyok voltak, akik itthon biztositották a család életét.
A katonák azok áldozatok voltak.

43. erlauer (szerkesztő)
2013. 01. 15. 6:31

Kedves Zorróaszter, én most nem az ennél is vitathatóbakat vitatom, csak ezeket.

44. erlauer (szerkesztő)
2013. 01. 15. 6:34

molson,

a vlah szó egyszerűen csak újlatin nyelvű népet jelent, ennek a változata nemcsak az oláh, hanem az olasz is. De Olaszliszka nevében inkább a betelepülő frakciákat és vallonokat jelenti.

45. ZorróAszter
2013. 01. 15. 20:04

Kedves Erlauer!

Akárhogy meresztem a szemem, nem látok it semmi kivetnivalót.

Nem mondta, hogy keresztes háborút vívtunk a muszka ellen, nem mondta, hogy honvédő háborúban Magyarországot védték, nem mondta, hogy Európát védtük a bolsevizmustól.

Nem dicsőítette az SS-t vagy a nyilasokat.

Mohács emlegetésével becsempészni, hogy itt mi voltunk a jók, a ruszkik a gonoszok, túl áttételes célozgatás lenne. Ennyire még egy tábornok se ravasz.

Még az is elhanzott, hogy
"Hozzátette: nem szabad összemosnunk az akkori politikai szándékot a frontra küldött katonák akaratával."

Továbbra sem értem, milyen beszédet kellett volna mondania egy hivatalban lévő vezérkari főnöknek?

46. erlauer (szerkesztő)
2013. 01. 28. 20:00

Nem szabad hősnek nevezni azokat, akik egy rossz ügyet szolgálva öltek meg ártatlan embereket. Ennyi.

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Itt lehet bejelentkezni.